سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتال فناوری اطلاعات آراکس :پرتالی متفاوت ARAX
لینک دوستان

22نکته برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو
 در شرایطی که میلیون ها سایت و وبلاگ در اینترنت بر سر تصاحب جایگاه بالاتر در بین نتایج جستجوگرها
رقابت و مبارزه می کنند، کسب رتبه در موتورهای جستجو کار سخت و دشواری است و کسانی در این میان
توفیق به دست می آورند که برنحوه عملکرد موتورهای جستجو آگاه باشند و خود را با اصول مورد نظر
جستجوگرها سازگار کنند. قطعا شما مقالات متعددی در این زمینه مطالعه کرده اید و مطمئنا یکی از وجوه
مشترک تمام این مقالات تاکید برکسب تعداد زیادی لینک از سایر مکان های وب بوده است و شاید دربرخی
مقالات آموزشی شگردهایی برای درج لینک در سایر جایگاه های وب به شما آموزش داده شده باشد
 برای دیدن ادامه متن روی ادامه مطلب کلیک کنید
ادامه مطلب...

[ جمعه 87/6/1 ] [ 7:31 عصر ] [ نادر ]

انتخاب بهترین رنگ برای طراحی وب سایت
آیا شما بهترین رنگ را برای وب سایت خود بکار گرفته اید ؟ هنگام انتخاب رنگ در زمان طراحی باید به نکات زیر توجه کنید :

1-      اثر روان شناسی رنگ

2-      قابلیت خواندن متون صفحات سایت

3-      رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند ، گرافیک ها ، لینک ها و متون

لیست زیر مشخصه هایی از رنگ ها را که هنگام طراحی باید مدنظر داشته باشید بیان میکند:

1-      رنگ ها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول دیدن میگذارند .

2-      اثر رنگ میتواند بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند.(مخصوص سایتهای خرید اینترنتی)

3-      رنگ ها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمیکنند ، بلکه اثر خود را کاملا در رفتار ما نشان میدهند .

4-      اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف گوناگون است !

5-      هر رنگ به تنهایی یک پیام مخصوص به چشم بیننده میفرستد .

برای دیدن ادامه متن روی ادامه مطلب کلیک کنید.
ادامه مطلب...

[ شنبه 87/5/19 ] [ 2:25 عصر ] [ نادر ]

1.       پرمحتوی باشید: سعی کنید وبلاگی پر محتوی از نظر لینک، مطلب، عکس و هر چیز دیگر داشته باشید. پر محتوی بودن به این دلیل می باشد که اگر شما مدتی وبلاگ خود را به روز نکردید، هربار که بیننده به وبلاگ شما می آید به نکته ای جدید برخورد کند و وبلاگ شما به روز جلوه کند.

 2.       ارتباط مستقیم با وبلاگ نویسان دیگر: اکثر وبلاگ نویسان در قسمت بالای وبلاگ/سایت خود قسمتی دارند که مربوط به آدرس میل و وسائل ارتباطی با آنها می باشد. پس با آنها توسط خودتان، به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. (فکر کنم در ایران بیشتر کامنت مرسوم باشه!)

3.       سمج باشید: سر همه ما شلوغ است، e-mail ها پشت سر هم در inbox انباشته و فراموش می شوند، شما مدام میل بزنید و یادآوری کنید تا مکالماتتان ادامه پیدا کند. اگر از شما سوال های سختی پرسیده شد از خودتان دفاع نکنید!

4.      تعریف کنید: سعی کنید در وبلاگ خود وبلاگنویس دیگری را بزرگ کنید و در مورد آن بنویسید. چون مخاطب شما و قتی کار شما را می بینید، به سرش می زند که در مورد شما بنویسد! Jeff Jarvis می گوید:« در این دنیای جدید، لینک مانند پول و اعتبار است، لینک ها به شما شخصیت عطا می کنند، لینک با ارزش است» مخاطبانتان را تشویق کند که وبلاگ داشته باشند، و در اوایل قوانین وبلاگ مانند کپی رایت را سخت نگیرید.

5.      فروتن باشید: هرچقدر شما بیشتر فروتن و خوب باشید کارتان بیشتر می گیرد. اگر کارتان تظاهر باشد چیزی نمی شوید.

6.      راز دار باشد: سعی کنید با فروتنی خود به خوبی میزان شوید. سعی نکنید با فروتنی خود مِن مِن کنید و هیچ حرف و رازی در دهنتان نماند.

7.      قسمت پرسش و پاسخ درج کنید: سعی کنید نظر بیننده را بپرسید و انتقاد پذیر باشید.

8.      داستان ببافید: وبلاگ نویسان داستان دوست دارند. به آنها کمک کنید. البته باید داستان جالب باشد چون بعضی از بینندگان فقط گزیده ای را مطالعه می کنند (با نگاه).کوتاه باشد!

9.      اطلاعات را پنهان نکنید: مکان زندگی، اطلاعات ارتباطی، بایگرافی خود و دیگران، پرشس و پاسخها و باقی چیزهای مهم را در دسترس قرار دهید. نگذارید که شما را whois کنند یا محل زندگی شما را حدس بزنند.

10.   تند و خشن نباشید: اگر وبلاگ نویسی درباره شما نمی نویسد، به طرف وبلاگ نویس دیگری بروید. آنها را سوال پیچ نکنید و طعنه نزنید. اگر کسی در مورد شما نوشت و نوشته او برا شما غیر قابل قبول بود، برایش یک میل یا کامنت توضیحی بگذارید و به او حمله نکنید! چون تاثیر منفی بر دیگر وبلاگنویسان برای مطالعه وبلاگ شما می گذارد.

سعی کنید نوشته هایتان بی ادبانه نسبت به کسی نباشد. چون برای وبلاگ نویسان نوشتن بی ادبانه کار سختی نیست بلکه بلعکس آسان است. اگر هم تا به حال این کار را کردید سریعا متنی مخالف متن قبلی خود بنویسید. هیچ گاه در مورد خودتان زیاد ننویسید و خودستایی نکنید یا حداقل در کامنت های عمومی نکنید. 


منبع اینترنت


[ شنبه 87/4/8 ] [ 4:35 عصر ] [ نادر ]

اگر عکس مورد نظر شما روی اینترنت و در یک سایت دیگر قرار دارد برای نشان دادن عکس مورد نظر کافی است روی عکس کلیک راست کرده و Copy را بزنید .حال وارد ادیتور سرویس وبلاگ خود شوید . و در محلی که نوشته هایتان را تایپ میکنید کلیک راست کرده و Paste  را بزنید .

اگر عکس مورد نظر شما روی کامپیوتر شخصی شما قرار دارد ، باید ابتدا آن را بروی یک سایت اینترنتی منتقل کنید و سپس لینک عکس را در ادیتور سرویس وبلاگ وارد کنید. سایت های زیادی هستند که به شما فضای مورد نیاز برای نگه داری فایل هایتان را می دهند . پیشنهاد من سایت Tinypic  است . وارد این سایت شوید .دو جعبه متن کوچک در وسط صفحه میبینید. جلوی جعبه متن کوچک بالایی کلمه Upload نوشته شده . Upload به معنی ریختن فایل ها روی یک سایت است که معکوس عمل دانلود می باشد . با زدن دکمه Browse عکس مورد نظر را از روی کامپیوتر خود انتخاب کنید . حال در جعبه متن زیرین که کنارش کلمه Tag نوشته شده چند کلمه که عکس را توصیف میکند بنویسید . این کلمات به سایت کمک میکند تا عکس ها راsearch  کند. در نهایت دکمه Host image را بزنید تا سایت ، فایل مورد نظر شما را به سرور خودش منتقل کند .

پس از آپلود عکس ، این سایت عکس را بصورت کوچک و در زیر همان صفحه به شما نشان میدهد و در کنار آن 4 نوع آدرس دهی به عکس را برایتان می نویسد . آخرین آدرس که جلوی آن کلمه Link نوشته شده است برای استفاده در وبلاگ لازم است . آن آدرس را کپی کنید و وارد ادیتور وبلاگ خود شود . دکمه عکس را در ادیتور کلیک کنید و در بخش آدرس ، لینکی را که از سایت Tinypic  گرفتید در اینجا paste کنید. حال عکس با موفقیت وارد وبلاگ شما خواهد شد.

در صورتی که بخواهید عکس را با کد HTML آن دریافت کنید اولین لینک ارائه شده توسط سایت Tinypic  را کپی کنید که در کنارش کلمه TAG ذکر شده . این کد براس استفاده در قالب وبلاگ مناسب و آماده است .


[ شنبه 87/4/8 ] [ 4:33 عصر ] [ نادر ]

وبلاگ یک رسانه جدید است و درس های جدیدی برای یادگرفتن درباره مزیت‌های لینک دادن، کاربرد RSS ، نظردهی به مطالب و رتبه بندی سایت‌ها در جستجوگرها و مزیت های دیگر وب دارد.

با بررسی و مشاهده وبلاگ تعدادی از دانشجویان و کارورزان روابط عمومی ، به دلایلی برای تایید ایده وبلاگ نویسی دانشجویان و البته چند نکته و هشدار پی بردم :
?. همه نویسندگان چه آنها که حرفه ای و چه آنها که جویای نام هستند ، نیاز به تمرین چنین مهارتی دارند. آقای David Ogilvy آگهی نویس مشهور تبلیغات می گوید :" من آگهی نویس معمولی هستم ، ولی سردبیر خوبی هستم". تلقی از یک وبلاگ ، شبیه به زمین بازی برای ایده ها و روش ها است.
?. وبلاگ یک رسانه جدید است و درس های جدیدی برای یادگرفتن درباره مزیت های لینک دادن، کاربرد RSS ، نظردهی به مطالب و رتبه بندی سایت ها در جستجوگرها و مزیت های دیگر وب دارد .
?. دلیل دیگر این است که مثل هر نویسندگی دیگر ، شما باید بخوانید ، بخوانید و باز هم بخوانید . این درس مهمی است که می توان از وبلاگ نویسی آموخت. 
?. وقتی اسم خودتان را در وب جستجو می کنید ، صفحات وبلاگ به صورت فراوان در محتوای طبقه بندی شده گوگل دیده می شوند. مخصوصا اگر نام خاصی داشته باشید. وبلاگ به شما کمک می کند که رتبه جستجوی نام شما نتایج بهتری در جستجوگرها داشته باشد. حدس می زنم که تعداد زیادی از کارفرمایان قبل از مصاحبه با داوطلبان ، از تکنیک جستجوی نام در اینترنت استفاده کرده اند ، اگر جایگاه خوبی برای خود ایجاد نکنید ممکن است هم نام شما رتبه مناسب در جستجوگرها نداشته باشد و هم از شانس استخدام بمانید. 
?. در وبلاگ نویسی درس های عملی و بارارزشی از دنیای واقعی می آموزید ؛ همانگونه که شما تصور نمی کنید که شهر رم را یک روزه ساخته باشند ؛ یک وبلاگ هم مسیر راحتی برای مشهور شدن و ثروت مند شدن نیست ؛ و حتی وبلاگ یک پیکار روابط عمومی نیست. 
?. برعکس آن هم ممکن است ، یعنی با وبلاگنویسی ممکن است اندیشه و ایده ای شما توسط روابط عمومی واقعی به کار گرفته شود. این نکته هشداری هم به شما می دهد. 
?. با وبلاگ نوشتن شما بین ایده ها و مردم ارتباط برقرار می کنید. 
اما سه نکته و هشدار در مورد وبلاگ نویسی:
? مراقب باشید که ساده انگاری ، بی دقتی املایی ، زود قضاوت کردن ، کم شدن انرژی شما و زبان مبهم شما در معرض دید دیگران است . گرچه شما می تواند مطالب خود را حذف کنید ولی گوگل حافظه قوی دارد و نسخه ذخیره شده (cashe) آن می ماند. 
? بدانید که ممکن است بین آنچه می خواهید در یک موضوع شخصی یاموضوع مرتبط با حرفه خود بنویسید ، با نیازهای محتاطانه و حرفه ای شما تضاد وجود داشته باشد. (بنابراین نباید از کارفرایان و مشتریان بترسید.)
? وبلاگ نویسی یک تقلای شخصی است . شما که نمی خواهید از شبکه بیرون بمانید ؟

                                                                (نوشته شده توسط نادر)


[ دوشنبه 87/2/2 ] [ 3:50 عصر ] [ نادر ]
اینترنت:

شاید خیلی از شما که دارید این مطلب رو می خونید ،یه وبلاگ شخصی دارید.یا شاید هم به سرتون زده یه وبلاگ راه بندازید و توی این دنیای مجازی جایی برای خودتون پیدا کنید .فرقی نمی کنه جزو کدوم دسته از این دو گروه باشید .مهم اینه که این مطلب شاید بتونه به شما کمک کنه تا از این به بعد توی عرصه وبلاگ نویسی موفق تر باشید.

به موضوع اهمیت دهید
در یک وبلاگ موضوعات مختلفی می تواند وجود داشته باشد ، ولی مطالب موجود در هر شاخه باید متناسب با یک موضوع مشخص باشد. بازدید کنندگان وبلاگ شما وقتی وارد شاخه مورد علاقه خود می شوند دوست دارند مطلبی متناسب با موضوع که مورد پسند آنها قرار گرفته است پیدا کنند پس آنها را ناامید نکنید. بیشتر خوانندگان وبلاگ علاقه ای به دانستن اینکه مثلاً شما برای صبحانه چه خورده اید ندارند! اگر چه ممکن است برای آنها میزان کالری یک صبحانه معمول جالب باشد. یک موضوع برای وبلاگ خود تعیین کنید و به آن بچسبید! در این صورت می توانید مطمئن باشید که افرادی علاقه مند به موضوع انتخابی وجود دارند که دوباره به وبلاگ شما سر می زنند. چون شما همان چیزی را فراهم می کنید که آنها می خواهند. 
  وبلاگ خود را آموزنده نگه دارید
اگر می خواهید این احساس را در بازدیدکنندگان ایجاد کنید که شما در یک علم یا رشته مسلط هستید باید همیشه در جریان اخبار در این زمینه باشید. اگر یک محصول را معرفی می کنید یا در زمینه ای مطلبی می نویسید آن را با حقایق بسنجید قبل از آن که آن را در اختیار بازدیدکنندگان خود  قرار دهید. چون همیشه اعتبار شما در خطر است. اگر صحبتی دارید و می خواهید آن را بیان کنید آن را خلاصه کنید و سعی کنید محتوای آن همانند یک سرمقاله باشد. 
  خبر قدیمی دیگر خبر نیست
در حالیکه می توانید روی وبلاگ خود هر روز مطالب جدید قرار دهید، بسیار مهم است که مطالبی که ارائه می دهید به روز و دقیق باشد و نوشتن یک مقاله در مورد اتفاقی که شش ماه پیش رویداده است مورد علاقه بسیاری نخواهد بود و باز هم اعتبار وبلاگ خود را به خطر انداخته اید. 
  به یک رویه وفادار بمانید
یک برنامه تهیه کنید و از آن پیروی کنید. متوجه باشید که وبلاگ نویسی احتیاج به زمان و کوشش زیاد دارد. از تهیه مطالبی که از شما انتظار نمی رود خودداری کنید. یک انحراف موقت از موضوع کلی یا صحبت کردن در مورد یک روز تعطیل قابل درک است. اما خوانندگان با توجه به مطالبی که قبلاً در وبلاگ شما دیده اند بازگشته اند و طبیعی است که به دنبال مطالب مشابهی می گردند. و همانطور که می دانید هر روز وبلاگهای جدیدی بوجود می آیند. پس مراقب بازدیدکنندگان خود باشید تا آنها را از دست ندهید. 
  غنی از کلمات کلیدی
اگر هدف از بوجود آوردن وبلاگ بدست آوردن تعداد زیادی بازدیدکننده است باید تیتر وبلاگ شما شامل کلمات که با موضوع وبلاگ مرتبط است باشد. برای جذب بیشتر بازدیدکننده یک تیتر درشت از موضوع سایت داشته باشید. هر آیتم باید تیتری داشته باشد که محاطبان را جذب کند و در عین حال گول زننده هم نباشد. توجه داشته باشید که تیتر شما نباید بیش از 10 تا 15 حرف داشته باشد. 
  سادگی و وضوح
وبلاگ خود را طوری طراحی کنید که فهم آن ساده باشد و مراجعین به سادگی مطلب مورد علاقه خود را پیدا کنند خیلی ساده مطلبی را که می تواند باعث افزایش میزان بازدیدکنندگان سایت شما شود از چشم آنها پنهان نگه دارید.بخاطر داشته باشد که وب یک رسانه بین المللی است و بعضی از کلمات و اصطلاحات را نمی توان به سادگی ترجمه کرد. بعضی از مواقع که کم هم اتفاق نمی افتد برای فهمیدن تیتر یک مقاله باید مدت   زیادی تلاش کرد. 
  تداوم
اگر محتویات وبلاگ شما به طور مداوم به روز شوند موتورهای جستجو هم وبلاگ شما را در دوره های زمانی کوتاهتری کند و کاو می کنند. 
  تصحیح مطلب
فقط چند لحظه کوتاه لازم دارید تا از اشتباهی که با دستپاچگی نوشته شده است جلوگیری کنید. غلط های املایی را تصحیح کنید تا در ذهن خوانندگان خود اثر منفی ایجاد نکنید. به محتویات مطلب توجه کنید چون هر چیزی که شما در اینترنت قرار می دهید در اینترنت یافت می شودپس قبل از قرار دادن هر مطلبی در مورد آن خوب فکر کنید. کپی کردن مطلب از منابع اینترنتی کار قشنگی نیست و اثر مطلوبی در مخاطب ایجاد نمی کند. البته معرفی مقالات مفید مرتبط با موضوع کیفیت کار را بالا می برد. و شما به سادگی با قرار دادن یک لینک می توانید این کار را انجام دهید این عمل علاوه بر اینکه کمکی به بازدیدکنندگان است و اثر مثبتی در آنها می گذارد باعث می شود وبلاگ شما از طرف موتور های جستجو در رتبه بهتری قرار گیرد. 
  RSS
RSS وبلاگ شما را غنی تر می سازد. بسیار مهم است که محتویات وبلاگ شما به صورت RSS تغذیه شود تا  توزیع و خوانندگی وبلاگ افزایش یابد.

امیدوارم این پست به درد دوستان وبلاگ نویسمون خورده باشه.                                                          (نوشته شده توسط نادر )


[ جمعه 86/12/10 ] [ 5:41 عصر ] [ نادر ]
درباره وبلاگ

سلام من نادر اهل تبریز هستم از انتخاب سایت من برای بازدیدتون ممنونم .این وب سایت مطالبی در مورد علوم و فناوری های روز دنیا به شما کاربران عزیز ارایه می کند همچنین محلی مطمئن جهت معرفی محصولات و تکنولوژی های ارایه شده توسط کمپانی های مختلف می باشد فقط ممنون میشم ازتون که نظرتون رو در مورد مطالب سایت ارایه بدید چون معتقدم با نظرات شما پیشرفت میکنم.
برچسب‌ها وب
PHP (2)
خبر (2)
هک (2)
هکر (2)
عکس (1)
گیم (1)
نرو (1)
هکر (1)
سی (1)
درب (1)
رسم (1)
PHYTON (1)
RECORD (1)
VLC (1)
از (1)
45 (1)
A (1)
ACM (1)
ADSL (1)
bonedam (1)
C (1)
C## (1)
dorma (1)
durma (1)
HTML (1)
Https (1)
ICPC (1)
J (1)
JAVA (1)
KABA (1)
nabco (1)
امکانات وب