سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتال فناوری اطلاعات آراکس :پرتالی متفاوت ARAX
لینک دوستان
[ یکشنبه 87/11/6 ] [ 3:3 عصر ] [ نادر ]

 زنگ خطر برای دانشجویان فناوری اطلاعات و ارتباطات !!!!

قابل توجه همکلاسی های گلم
سلام دانشجویان گرامی
جدیدترین خبر ها حاکی از حماسه آفرینی دانشجویان فناوری اطلاعات در سال نو آوری و شکوفایی است که باعث افت شدید ولتاژ معدل دانشکده فناوری اطلاعات شده است و بر طبق آخرین گزارشها ی دریافتی که در سایت رسمی دانشگاه منتشر شده است آمار ها از این واقعه تلخ در آینده خبر می دهد که میزان قبولی دانشجویان فناوری اطلاعات در سطح کارشناسی چندان قابل توجه نخواهد بود و این موضوع در بخش آنالیز مدیریت بحران گروه مورد بررسی قرار گرفت و عوامل دخیل در بروز این امر بیان شد:

زنگ خطر برای دانشجویان فناوری اطلاعات و ارتباطات !!!

  • افزایش ناگهانی پذیرش دانشجو بدون تناسب با ظرفیت دانشگاه
  • نبود اطلاع رسانی درست و بموقع در سطح دانشگاه
  • عدم تناسب تعداد اساتید با تعداد دانشجویان
  • عدم توزیع مکفی و بموقع کتب درسی دانشگاه با توجه به خودخوان بودن اکثر دروس
  • نبود کلاس های عملی و کارآگاهی برای رشته های فنی و مهندسی
  • نامساعد بودن شرایط جوی در آغاز ترم دوم سال ??-?? و کوتاه شدن ترم بهار
  • مکفی نبودن فضای دانشگاه با تعداد دانشجویان مخصوصا در زمان امتحانات
  • عدم توانایی اساتید در ارائه کامل مطالب درسی در زمان مقتضی
  • عدم توانایی برخی دانشجویان در تطبیق عملکرد خود با سیستم دانشجو محور دانشگاه پیام نور
  • کافی نبودن زمان تدریس  و رفع اشکال دروس اصلی و تخصصی
  • نبود روحیه خودباوری در میان دانشجویان به دلیل عدم احساس دانشجویی
  • کوتاهی خود دانشجویان نسبت به این مسئله

و دلایل دیگری که در این پست فرصت ارائه آن را نداریم ، خود بخوانید حدیث مفصل از این مجمل ...

 لطفا دانشجویان فناوری اطلاعات در مورد این موضوع نظراتشونو اعلام کنن تا نظراتشون برای مسئولان منعکس بشه



برچسب‌ها: فناوری اطلاعاتخبردانشگاه پیام نور
[ دوشنبه 87/10/2 ] [ 4:43 عصر ] [ نادر ]

سرویس ایاب و ذهاب برای کارمندان مایکروسافت!

از 29 سپتامبر 2008 کمپانی مایکروسافت سرویس های ویژه ای برای ایاب و ذهاب کارمندان خود در نظر گرفته است. کارمندان در این اتوبوس های مجهز می توانند فعالیت کاری خود را به محض ورود به سرویس شروع کنند و  ساعت کاری کارمندان از هنگام شروع کار در اتوبوس محاسبه خواهد شد. مایکروسافت این اتوبوس ها را برای جلوگیری کردن از تلف شدن وقت کارمندان در ترافیک و مسافت های طولانی طراحی کرده است.

 

 

 

 

 

شرکت مایکروسافت (به انگلیسی: Microsoft Corporation) یک شرکت آمریکایی چند ملیتی با 89000 کارمند در 105 کشور دنیا است که در زمینه فناوری‌های رایانه‌ای فعالیت می‌کند. درآمد سالیانه این شرکت در سال 2007 میلادی 51،12 میلیارد دلار بود. مایکروسافت در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارائه خدمات نرم افزاری برای وسایل کامپیوتری فعال است.دفتر مرکزی مایکروسافت در ردموند، واشنگتن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.
منبع:اینترنت


[ شنبه 87/8/18 ] [ 1:57 عصر ] [ نادر ]
مدارک جعلی به صنعت IT رسید:

به دنبال عدم برخورد و حتی حمایت برخی افراد از دارندگان مدارک جعلی، این گونه
مدارک به صنعت آی.تی نیز سرایت کرده است.

به گزارش الف، برخی شرکت‏های کسب مدرک داخلی که طی هفته‏های اخیر در
عرصه تهیه تاییدیه‏های شرکت‏هایی همانند مایکروسافت و سیسکو فعال شده‏اند،
با استفاده از تعدادی متخصص عمدتا هندی، به جای افراد متقاضی، در امتحانات
این شرکت‏ها در برخی شعبات، شرکت کرده و به نام متقاضیان، مدرک دریافت
می‏کنند

مدارک شرکت‏های بزرگ آی.تی همانند سیسکو و مایکروسافت از آن جهت در
صنعت آی.تی با اهمیت تلقی می‏شود که مهندسان دارنده این مدارک، برای کار
با ابزارهای تولیدی این شرکت‏ها در حوزه شبکه، برنامه نویسی و ... مورد تایید
محسوب می‏شوند و در بازار کار آی.تی امکان فعالیت بیشتری پیدا می‏کنند. پیش
‏نیاز کسب این مدارک، طی دوره‏های آموزشی متعدد مرتبط و شرکت در آزمون‏های
مربوطه است
برای دیدن ادامه مطلب کلیک کنید...

[ شنبه 87/7/20 ] [ 5:52 عصر ] [ نادر ]

مهندسی فناوری اطلاعات:
در هزاره سوم، «فناوری اطلاعات
» (IT) به عنوان عمده‌ترین محور تحول و توسعه در جهان منظور شده است و دستاوردهای ناشی از آن، آن‌چنان با زندگی مردم عجین گردیده که روی‌گردانی از آن، اختلالی عظیم در جامعه و رفاه و آسایش مردم به وجود می‌آورد. برای مثال، رایانه‌ای شدن بسیاری از امور جاری مردم، انجام بسیاری از کارهای روزمره بانکی با استفاده از اینترنت و شبکه‌های ارتباطی در منزل و خانه‌ها، آموزش الکترونیکی و مجازی و عدم نیاز به حضور در کلاس‌های درس، توسعه و ترویج تجارت الکترونیکی از نتایج و دستاوردهای فناوری اطلاعات است. عواملی که هرچند در مراحل اولیه رشد و تکامل قرار دارند اما در همین حد نیز در رفاه و آسایش انسان نقش بسیار مهمی دارند. ضمناً فناوری اطلاعات (انگلیسی: Information Technology یا IT)، همچنانکه به‌وسیله «انجمن فناوری اطلاعات آمریکا (ITAAتعریف شده است، «به مطالعه، طراحی، توسعه، پیاده‌سازی، پشتیبانی یا مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی مبتنی بر رایانه، خصوصا برنامه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزار رایانه می‌پردازد». به طور کوتاه، فناوری اطلاعات با مسائلی مانند استفاده از رایانه‌های الکترونیکی و نرم‌افزار سروکار دارد تا تبدیل، ذخیره، حفاظت، پردازش، انتقال و بازیابی اطلاعات به شکلی مطمئن و امن انجام پذیرد. اخیرا تغییر اندکی در این عبارت داده می‌شود تا این اصطلاح به طور روشن دایره ارتباطات الکترونیک را نیز شامل گردد. بنابراین عده‌ای بیشتر مایلند تا عبارت «فناوری اطلاعات و ارتباطات» (Information and Communications Technology) یا به اختصار (ICT) را بکار برند.

از همین رو امروزه تمامی کشورها در زمینه فناوری اطلاعات و عمومیت بخشیدن به آن در جامعه تلاشی پیگیر دارند. در ایران نیز برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد در این زمینه و حرکت سریع در این عرصه، رشته «مهندسی فناوری اطلاعات» در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.
( نقل قول از دانشنامه ویکی پدیا).

[ سه شنبه 87/7/9 ] [ 4:3 عصر ] [ نادر ]
بهشت گوگل !( اخبار فناوری اطلاعات )
سلام دوستان . یک مطلبی رو در یکی از وبلاگهای دوست پیدا کردم که بسیار برای من جالب بود . یه تصمیم گرفتم که خوب درس بخونم شاید تونستم برم گوگل . واقعا بهشته . هم کاری که دوست داری می کنی . هم راحت و آسوده ای . بگذریم کارکنان چقدر هم پول می گیرند . واقعا آرزوی هر مهندسIT و مهندس کامپیوتر که تو گوگل کار کنه . عکسهای امکانات رو براتون تو ادامه مطلب پست پایینی گذاشتم

منبع: http://webpiyadero.blogfa.com

راستی پول بگیرهای قبلی گوگل ( همون کارمند های قبلی ) تصمیم گرفتند حال گوگل رو بگیرند . چطوری ؟ یه موتور جستجوی جالب زدن . من توش جستجو کردم . خیلی جالبه ... اما حالا حالا کار داره . تا به گوگل برسه خیلی کارا باید بکنند . امکانتش کمه به نظر من ولی موتور خیلی قشنگیه و این که صفحه ی اولش هم سیاه هستش .

این موتور جستجو "کوئیل" به آدرس اینترنتی www.cuil.com نام دارد

cuil

این موتور جستجوی جدید هم PAGERANK داره و جالبش اینکه الگوریتم متفاوتی نسبت به گوگل داره . یعنی با استفاده از لینک ها محاسبه نمی کنه ! از ویژگی های خوبش اینکه ? وب های بسیاری رو تحت پوشش داره یعنی بیش از 120میلیارد صفحه وب !

به نظر من الان نمی تونه رقیب خوبی برای گوگل باشه . اما بزودی  کوئیل جدی ترین رقیب گوگل خواهد شد . این رقابت به نفع ماست . هر دوشون امکانات رو می برن بالا . ما هم استفاده می کنیم .


[ سه شنبه 87/5/15 ] [ 7:42 عصر ] [ نادر ]

بهشت گوگل !( اخبار فناوری اطلاعات )
تصویر زیر یک اتاقک برای استراحت کارمندان همراه با نور و موسیقی مناسب می باشد 
 

google 

google

این شرکت همچنین یک سری راه های میانبر برای جابجایی سریع بین طبقات را برای کارمندان خود پیش بینی کرده است . 

google 

و این هم رستوران شرکت که کارمندان هر آنچه که مایل باشند را میتوانند میل نمایند . 

google 
در این شرکت هر کارمند حداقل دو مانیتور در اختیار دارد . 

google 

در هر جای این شرکت وایت بوردهای بزرگ همراه با امکانات مختلف موجود است .چرا که مدیران گوگل معتقدند ایده های جالب همیشه موقعی که در دفتر کارتان نشسته اید به سراغ شما نمی آیند . 

google 

و این هم تصاویری از سرگرمی ها و امکانات ارتباطی برای کارمندان در اوقات فراغت 

google

 

google

 

google 

اگر مشکلی برای کامپیوتر کارمندان به وجود بیاید جای هیچ گونه نگرانی نیست . در حالی که در این مکان یک نوشیدنی میل می کنند کامپیوترشان تعمیر خواهد شد .  

google 

و این هم کتابخانه شرکت : 

google
چطوره ؟ شما هم آرزشو دارین توی یه همچین جایی کار کنین ؟

                                            نظرتونم بگید؟


[ سه شنبه 87/5/15 ] [ 7:36 عصر ] [ نادر ]

 


- سرانجام و در حالی که تصور می شد با تشکیل سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات به عنوان یک نهاد کاملا موازی مخالفت به عمل بیاید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تصویب تاسیس "سازمان فناوری اطلاعات" در هیات دولت خبر داد و گفت با ایجاد این سازمان باید بتوانیم امور فناوری اطلاعات را سامان دهیم و نقایص آن را در کشور برطرف کنیم.
این سازمان دارای وجوه اشتراک بسیار زیادی در اساسنامه و شرح وظایف خود با سازمان نظام صنفی رایانه ای است. سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات در واقع زیر نظر وزارت ارتباطات فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و از جهات زیادی به این وزارت خانه وابستگی دارد.
بر اساس شنیده ها طراح سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات مهندس ریاضی معاون فناوری اطلاعات وزیر ICT و دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات است.
این در حالی است که طی روزهای گذشته جلسات و رایزنی های متعددی میان نمایندگان شورای عالی فناوری اطلاعات، وزارت ارتباطات، سازمان مدیریت سابق و سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شده است.
اگرچه در حال حاضر تنها کلیات تاسیس سازمان نظام مهندسی فناوری اطلاعات در دولت به تصویب رسیده است و به علت برخی ابهامات و شباهت های کاری با سازمان نظام صنفی رایانه ای، این موضوع در دست بررسی بیشتر است.
این در حالی است که اساسنامه سازمان مذکور در قالب لایحه و پس از تصویب دولت باید به مجلس و سپس شورای نگهبان قانون اساسی برود تا شکل قانونی به خود بگیرد.
سایت آی تی آنالیز هم نظر به اهمیت موضوع طی روزهای آینده تلاش خواهد کرد که بخش هایی از متن اساسنامه سازمان مذکور را جهت اطلاع کارشناسان و تحلیل های آتی منتشر کند.

لینک خبر:http://www.itanalyze.ir/archives/ana...0/post_531.php

[ شنبه 87/5/5 ] [ 8:19 عصر ] [ نادر ]

در آمد افراد شاغل در زمینه IT که بدون مدرک IT  فعالیت می کنندازافرادی که دارای مدرک تخصصی می باشند بیشتر است؟؟؟!!!
فرامینگهام- طبق اعلام Foote Partners که رشد عدم توازن را در اظهار اهداف IT و یکپارچگی توزیع می‌کند، حرفه‌ای‌های IT در مناطق تجاری گوناگون تیز هوش هستند، اما متخصصین فاقد مدرک IT دستمزدهای بیشتری از همتایان دارای مدرک دریافت می‌کنند.
David Foote یکی از موسسان و مدیر ارشد اجرایی و مدیر ارشد تحقیق Foote Partners گفت، زمینه رسما برای حرفه‌ای‌های IT که نه فقط دارای استعداد بوده بلکه تجربه نیز دارند هموار بوده و صرف مهارت‌های فنی کفایت نمی‌کند. این شرکت نتایج IT skills and Certifications pay Index خود را ارائه داد. این گزارش پرداخت به 74000 حرفه‌ای IT را در ایالات متحده و کانادا آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که چه مقدار برای 315 مهارت مدیریت و فنی تصدیق شده و نشده و گواهی نامه‌ها بدست می‌آورند.
برای مثال تحقیق Foote Partners میانگین پرداخت برای 156 متخصص بدون گواهینامه را نشان می‌دهد که رشد 8 درصدی در 12 ماه گذشته را دنبال می‌نماید. به عبارت دیگر، از میانگین 159 متخصص دارای گواهینامه، 3.5 درصد کاهش درآمد در همان زمان را آشکار می‌کند.
Foote این روش را برآورد می‌کند و به عنوان رابطه میان شرکت و کارمندان IT ادامه خواهد داد. وی نوشت، حقیقت این است که مشاغل IT اساسا در 8 سال تغییر کرده‌اند.
تمام گواهی نامه‌ها رو به زوال هستند اما Foote گزارش می‌دهد که گواهی نامه‌های امنیتی IT رشدی را ثبت کرده‌اند و شرکت پژوهشی انتظار دارد تا با ادامه 5 تا 7 درصدی این میزان برای سه سال آینده مواجه شود. هنوز شرکت معتقد است که تمایل به جبران مهارت‌های تصدیق نشده‌ای که کاهش نخواهد یافت، دارد و حرفه‌ای‌های IT همچنان به دانش فنی و درک تجاری نیاز خواهند داشت تا در کار موفق شوند. اودر گزارش خود نوشت که امروزه حرفه‌ای خاص IT باید بطور عادی در مورد همه چیزهایی که باید با کارمندان، صنعت، مشتریان و محصولات خود انجام می‌دهند، بدانند تا استرتژیی را علاوه بر نقش تاکتیکی در رشد کار بدست آورند.
تحقیق Foote Partners منتج به نتایج اخیر مشابه از سوی Society for Information Management یا SIM می‌شود که هفته پیش گزارش داد مدیریت IT ردیف کردن تکنولوژی اطلاعات و تجارت و ارائه مهارت‌های کاری در IT را در میان 10 نگرانی برتر سال 2007 مورد رسیدگی قرار داده است. بعلاوه مدیران ارشد اطلاعات و مدیران IT به بررسی SIM که مدیریت مرحله تجاری و هوشمند شرکت را در بین 5 برنامه برتر و توسعه تکنولوژی 2007 معین کرده است، پاسخ می‌دهند.
تغییر در تقدمات IT ازمهارت فنی به طور خالص تا تجربه مربوط به کار، که می‌توانند از مدیرانی که در بخش‌های IT کار کنند، همگی به کارمندان اجرایی پیشرفت نمایند.
Jerry Luftman قائم مقام امور دانشگاهی SIM گفت، مدیران ارشد اطلاعاتی تشخیص داده‌اند که بواسطه تحول بزرگ از یکی از فنی‌ترین نقش‌ها به دیگری که نقش مدیریت تجاری بیشتری است، انتقال می‌یابند. ما از مدیران ارشد اطلاعاتی پرسیده‌ایم که چگونه وقت خود را می‌گذرانند و دو سوم زمان آنان در مسائل غیرفنی می‌گذرد -- چند   سال پیش آن میزان حدود 50 درصد بود
.نویسنده

: Denise Dubie

Network World

مترجم: آزاده ارشدی
               منبع

www.click4uni.com


[ شنبه 87/5/5 ] [ 8:10 عصر ] [ نادر ]
                                               
انوشه انصاری که خاطرتان هست؟ همان زن ایرانی که با سفر گران قیمت فضایی اش حسابی در دنیا و ایران سرو صدا به پا کرد؛ او تنها یک مسافر نبود. این زن موفق ایرانی رئیس موسسه تکنولوژی تلکام آمریکا و اولین فضا‌نورد زن ایرانی نیز هست. بارها از ایرانیان موفق در دنیا در نشریات مختلف سخن به میان آمده و مطالبی به چاپ رسیده است. در میان ایرانیان موفق، تعداد زیادی در شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند که درباره آنها نیز نوشته شده است.

گوگل، یاهو، مایکروسافت، اریکسون، سیسکو و شرکت‌هایی از این دست در زمره غول‌هایIT دنیا در حوزه سخت یا نرم‌افزار به شمار می روند اما چه احساسی خواهید داشت وقتی نام یک ایرانی در فهرست تیم مدیریتی هر یک از این شرکت‌ها ببینید؟

 ?)امید کردستانی در گوگل‌

?) فرزاد ناظم در یاهو

?)پیر امیدیار و eBay

?)جواد خاکی در مایکروسافت

?)امیر مجید مهر در مایکروسافت‌
ادامه مطلب...

[ دوشنبه 87/4/31 ] [ 4:29 عصر ] [ نادر ]
درباره وبلاگ

سلام من نادر اهل تبریز هستم از انتخاب سایت من برای بازدیدتون ممنونم .این وب سایت مطالبی در مورد علوم و فناوری های روز دنیا به شما کاربران عزیز ارایه می کند همچنین محلی مطمئن جهت معرفی محصولات و تکنولوژی های ارایه شده توسط کمپانی های مختلف می باشد فقط ممنون میشم ازتون که نظرتون رو در مورد مطالب سایت ارایه بدید چون معتقدم با نظرات شما پیشرفت میکنم.
برچسب‌ها وب
PHP (2)
خبر (2)
هک (2)
هکر (2)
عکس (1)
گیم (1)
نرو (1)
هکر (1)
سی (1)
درب (1)
رسم (1)
PHYTON (1)
RECORD (1)
VLC (1)
از (1)
45 (1)
A (1)
ACM (1)
ADSL (1)
bonedam (1)
C (1)
C## (1)
dorma (1)
durma (1)
HTML (1)
Https (1)
ICPC (1)
J (1)
JAVA (1)
KABA (1)
nabco (1)
امکانات وب