سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرتال فناوری اطلاعات آراکس :پرتالی متفاوت ARAX
لینک دوستان
                                               
انوشه انصاری که خاطرتان هست؟ همان زن ایرانی که با سفر گران قیمت فضایی اش حسابی در دنیا و ایران سرو صدا به پا کرد؛ او تنها یک مسافر نبود. این زن موفق ایرانی رئیس موسسه تکنولوژی تلکام آمریکا و اولین فضا‌نورد زن ایرانی نیز هست. بارها از ایرانیان موفق در دنیا در نشریات مختلف سخن به میان آمده و مطالبی به چاپ رسیده است. در میان ایرانیان موفق، تعداد زیادی در شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات مشغول به کار هستند که درباره آنها نیز نوشته شده است.

گوگل، یاهو، مایکروسافت، اریکسون، سیسکو و شرکت‌هایی از این دست در زمره غول‌هایIT دنیا در حوزه سخت یا نرم‌افزار به شمار می روند اما چه احساسی خواهید داشت وقتی نام یک ایرانی در فهرست تیم مدیریتی هر یک از این شرکت‌ها ببینید؟

 ?)امید کردستانی در گوگل‌

?) فرزاد ناظم در یاهو

?)پیر امیدیار و eBay

?)جواد خاکی در مایکروسافت

?)امیر مجید مهر در مایکروسافت‌

امید کردستانی در گوگل‌

مردی که از سوی مجله معتبر تایم، چهره پشت پرده گوگل نامیده شد کسی نیست جز یک ایرانی موفق  و سرشناس: امید کردستانی. امید کردستانی معاون بازاریابی شرکت Google  است که به نوعی همه ایرانیان سراسر جهان، مایلند گوگل را با نام او بشناسند. او معاون ارشد رئیس گوگل در زمینه ارایه خدمات جهانی خرید و فروش کالااست و با فعالیت‌های خود سود فراوانی را نصیب بخش خصوصی این سایت اینترنتی کرده است.

هفته نام تایم در سال 2004 درباره او نوشت : تلاش‌های مهندس کردستانی، بزرگترین سایت جستجوگر دنیا را به داغ‌ترین بازار تبلیغاتی شبکه ای تبدیل کرده که فقط در ظرف 18 ماه توانسته است از بیش از 100 هزار آگهی‌کننده تبلیغاتی سبقت بگیرد. طبق محاسبات تحلیل‌گران، مالیات بر درآمد حاصل از این آگهی‌های تبلیغاتی ، یک میلیارد دلار سود مالی نصیب گوگل خواهد کرد. ناگفته نماند که امید کردستانی فوق لیسانس MBA  دارد و از مغزهای ارشد گوگل به شمار می آید.

فرزاد ناظم در یاهو

مهندس فرزاد ناظم، 46 ساله، دارنده مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا، از ژانویه سال 2002 به طور رسمی مدیریت فنی سایت یاهو را در اختیار گرفته است. او فعالیت حرفه ای خود را از سال 1985 در « SYDIS » آغازکرد. در این مدت بر اثر شایستگی‌های فراوانی که از خود به نمایش گذاشت توانست به سرعت پله‌های ترقی را طی نماید و به مدارج مهم مدیریتی دست یابد.

در همین سال به کمپانی عظیم «Oracle» پیوست و در مدت 10سالی که در این شرکت فعالیت می‌کرد توانست سمت معاونت رسانه‌ای این شرکت را از آن خود کند و علاوه بر آن در دو نقش مسوول تقسیمات سرور شبکه‌ای و همچنین به عنوان یکی از اعضای مدیریت کمیته فروش محصولات ظاهر گردد.

در مارس 1996 به یاهو پیوست و به عنوان یکی از اعضای اصلی مهندسی شبکه این سایت مشغول به کار شد. در کمتر از یک‌سال بنا به تشخیص مدیران یاهو، ناظم به بخش فنی سایت منتقل شد و در کمتر از یک‌ماه این بار نیز توانست با تخصص خود مدیریت آن بخش را برعهده گیرد. در این سمت او مسوولیت رسیدگی به کلیه امور مربوط به فعالیت‌های سایت، ارائه خدمات و مسایل فنی آن را برعهده داشت. همسر او نوشین‌هاشمی نیز به خاطر فعالیت‌های ارزنده خود در شرکت اوراکل، موفق به کسب جایزه از این شرکت شده است. علاوه بر این او از بنیانگذاران موسسه پارسا نیزهست.

پیر امیدیار و eBay

پیر امیدیارکه از پدری ایرانی و مادری فرانسوی متولد شد، موسس و بنیانگذار شرکتی است که اکنون به یکی از موفق ترین شرکت‌های ایالات متحده آمریکا در زمینه تجارت الکترونیکی تبدیل شده است. او در سال 1967 در شهر پاریس به دنیا آمد و در سنین کودکی به همراه خانواده به ایالت مریلند مهاجرت کرد.اولین برنامه کامپیوتری خود را در سن 14 سالگی برای کتابخانه مدرسه ای که در آن مشغول تحصیل بود نوشت.

در سال 1988 از دانشگاهTufts University  در رشته کامپیوتر فارغ التحصیل و در یک شرکت به عنوان برنامه نویس سیستم‌های مکینتاش مشغول به کار شد.

سپس در یک شرکت وابسته به اپل به نام Claris کار خود را آغاز کرد.در سال 1991در تاسیس یک شرکت نرم‌افزار به نام Ink Development Corp همکاری کرد. این شرکت سپس به eShop تغییر نام دادeShop . در سال 1996 توسط شرکت مایکروسافت خریداری شد. امیدیار سپس به شرکت General Magic که توسط اپل حمایت می شد پیوست.

ایده پیدایش این شرکت از یک کلکسیون z Pe شروع شد. اما z Pe چیست؟ zPe یک نوع شیرینی است که معمولا در یک ظرف کوچک پلاستیکی به شکل عروسک قرار می گیرد و برای آنکه شیرینی از آن خارج شود باید سر عروسک را به پایین فشار داد.

شبی در سال 1995 امیدیار، با دوست خود که عاشق جمع آوری zPe بود، مشغول خوردن شام بود که او ازآنکه شریکی برای ایجاد یک کلکسیون zPe در سانفرانسیسکو ندارد گله کرد. امیدیار به او پیشنهاد کرد که از اینترنت برای پیدا کردن شریک تجاری استفاده کند. بنابراین امیدیار در وب سایت کوچک خود برای دوست خود بخشی را برای این موضوع آماده کرد و نام آن راAuction Web گذاشت. برنامه ای که او روی وب‌سایت شخصی خود ایجاد کرد، به کاربران امکان لیست‌کردن وسایل مختلف خود از جمله کلکسیون z Pe، را نیز فراهم می کرد.

در مدتی کوتاه افراد بسیاری فروشنده و خریدار برای اقلام لیست شده بروی سایت پیدا شدند. به تدریج تعداد کاربران این سایت زیاد شدند و معاملات بسیاری از طریق آن صورت گرفت . سپس مهندس جوان با مشاهده این موضوع تصمیم گرفت که سایتی مجزا برای این کار ایجاد کند که با نامeBay شروع به کار کرد.

بعد از 9 ماه که اولین حراجی که در سایت eBay انجام شده بود، وی شغل خود در General Magic را رها کرد و تمام وقت خود را صرف سایت خود eBay کرد.

در پایان سال 1998 کاربران این سایت به 1/2 میلیون نفر رسیدند و درآمدی بیش از 750 میلیون دلار را برای eBay به ارمغان آوردند.

ایده و طرح و برنامه ریزی این جوان ایرانی زادهخلاق، و پشتکارش، وی را در لیست موفق‌ترین و ثروتمندترین افراد آمریکا قرار داد.امید یار درسال 1999 با همان دوست خود که عاشق کلکسیون z Pe بود ازدواج کرد.

جواد خاکی در مایکروسافت

غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسا فت را اکثر ایرانیان با محصول ویندوزاین شرکت می‌شناسند؛ سیستم عاملی که حرف اول را در سطح دنیا می زند.

جالب است بدانید معاون بخش فناوری‌های شبکه این شرکت مهندس جواد خاکی، یکی ازمطرح ترین مهندسان ارشد غول نرم‌افزاری جهان، مایکروسافت به شمار می رود. او در زمینه پروژه‌های مبتنی بر شبکه و ساخت دستگاه‌های مربوط به آن فعالیت می کند.پروژه‌هایی چون dial-up networking ,wireless networking ،broadband infrastructure ازجمله مشهور ترین فعالیت‌های شبکه ای مایکروسافت در سال‌های اخیر به مدیریت خاکی بوده است . خاکی 25 سال در زمینه طراحی سخت افزار و نرم‌افزار تجربه دارد و هم اکنون مدیر یک تیم 700 نفری از کارمندان مایکروسافت است.

استراتژی‌های موجود در توسعه ویندوز ویستا ، تا حد زیادی مربوط به نوآوری‌های او است. به خاطر یک عمر فعالیت‌های ارزنده وی در زمینه توسعه محصولات شبکه‌ای، دانشگاه پکن در سال 2003 به وی درجه پروفسور افتخاری اعطا کرد.

دکتر بهمن ثیابی، استاد دانشگاه وست مینستر انگلستان، از دهه هفتاد میلادی با سرمایه مالی اندک اما با فکر ممتاز و تلاش خویش، توانست با همکاری جمعی از فارغ‌التحصیلان ایرانی مقیم انگلیس و مدیریت بهینه بر تیم فنی خود، شرکت‌هایگرید اینترنشنال را با چند هزار دلار تاسیس کند.

 این شرکت در زمینه مونتاژ کامپیوترهای شخصی آغاز به کار کرد، اما بعدها با تولید نوت بوک‌های‌هایگرید و ابداع دستگاه ایستگاه رسانه ای دیجیتال (DMS) ، یکی از پیشرفته ترین شرکت‌های اروپایی در امر فناوری اطلاعات شد، به گونه ای که نوت بوک‌های HiGrade ، امروزه به عنوان ممتاز ترین نوت بوک‌های دنیای از نظر کیفیت و کارایی ، شناخته شده اند. سایت این شرکت ایرانی در آدرسwww.HiGrade.ir  در دسترس قرار دارد.

امیر مجید مهر در مایکروسافت‌

امیر مجید مهر، معاون بخش رسانه‌های دیجیتال مایکروسافت، معاون ارشد بخش رسانه‌های دیجیتال نرم‌افزار ویندوز در شرکت مایکروسافت است. تیمی که سرپرستی آن را مجید مهر برعهده دارد، توسعه و پیاده‌سازی فناوری رسانه‌های دیجیتالی صدا و تصویر را در نرم‌افزارهای مختلف تحت ویندوز بر عهده دارد. 2Movie Maker و پاور پوینت 2003 ازجمله محصولات کاربردی این بخش به شمار می آیند. قبل از ملحق شدن مجید مهر به مایکروسافت ، او به عنوان مسوول ارشد بخش مهندسی ارتقای کارایی در شرکت سونی فعالیت می کرد.

بدیهی است که فهرست نام‌ها و عناوین درخشان  به مواردی که گفته شد ختم نمی شود. پروفسور بیژن داوری معاون ارشد شرکتIBM  از بزرگترین شرکت‌های سخت افزار کامپیوتر درجهان، ماریا خرسند رئیس شرکت اریکسون، حسین اسلامبولچی، رئیس شرکت مخابرات آمریکا AT‌ِ‌T، پروفسور لطفی زاده استاد دانشگاه آمریکا و پدر منطق فازی،  کامپیوتر هوشمند و بنیانگذار نسل سوم کامپیوتر در جهان، سینا تمدن از مدیران ارشد شرکت اپل، علی هراری مدیر ارشد کمپانی آمریکایی Sandisk Corp، محسن معظمی معاون ارشد کمپانی اینترنتی سیسکو از دیگر نام آوران ایرانی عرصه فناوری هستند


[ دوشنبه 87/4/31 ] [ 4:29 عصر ] [ نادر ]
درباره وبلاگ

سلام من نادر اهل تبریز هستم از انتخاب سایت من برای بازدیدتون ممنونم .این وب سایت مطالبی در مورد علوم و فناوری های روز دنیا به شما کاربران عزیز ارایه می کند همچنین محلی مطمئن جهت معرفی محصولات و تکنولوژی های ارایه شده توسط کمپانی های مختلف می باشد فقط ممنون میشم ازتون که نظرتون رو در مورد مطالب سایت ارایه بدید چون معتقدم با نظرات شما پیشرفت میکنم.
برچسب‌ها وب
PHP (2)
خبر (2)
هک (2)
هکر (2)
عکس (1)
گیم (1)
نرو (1)
هکر (1)
سی (1)
درب (1)
رسم (1)
PHYTON (1)
RECORD (1)
VLC (1)
از (1)
45 (1)
A (1)
ACM (1)
ADSL (1)
bonedam (1)
C (1)
C## (1)
dorma (1)
durma (1)
HTML (1)
Https (1)
ICPC (1)
J (1)
JAVA (1)
KABA (1)
nabco (1)
امکانات وب